woensdag 15 oktober 2014

Algemeen

Mijn algemene ervaring
  • De meest duidelijke informatie wat ik heb kunnen vinden op internet over Efudix is deze: http://www.huidarts.com/?s=efudix
  • De meest on-prettigste week voor mij was de derde en laatste week.
  • De meest on-prettigste ervaringen: a) de jeuk, b) het branderig gevoel, c) de opzwelling van de huid.

Mijn advies:
  • Bereid je goed voor op een aantal weken van vervelend ongemak.
  • De met Efudix crème ingesmeerde huid wordt intens gevoelig voor alles!
  • Plekken op je huid die je niet hebt ingesmeerd zullen ook worden meegenomen met de werking van Efudix crème. Als dit merkbaar is kan je deze plekken gedurende de behandeling gewoon meenemen met insmeren, de 'foute' cellen worden immers toch zichtbaar.
  • Vermijd gedurende de behandeling zoveel mogelijk de zon(licht) en natuurlijk het gebruik van zonnebank of gezichtsbruiner, maar zoek juist de koelte op.
  • Probeer het krabben door jeuk zoveel als mogelijk te vermijden.
  • Het branderig gevoel is bijzonder vervelend. Dat gevoel heb je op sommige dagen 24 uur lang dus ook tijdens het slapen! Voor verkoeling adviseer ik je het kopen van een (hand-)ventilator of ijs-compressie in een washandje.
  • Was je huid zeker niet met warm water (dat is té gevoelig) maar juist met lauw-koud water. Misschien een idee om deze behandeling maar gedurende de wintermaanden uit te voeren.
  • Koop babyshampoo en was-gel van milde kwaliteit bijvoorbeeld van het merk Zwitsal voor het wassen van je haar en gezicht, maar wees voorzichtig!
  • Gebruik gedurende de behandeling geen andere crème of lotion of cosmetische middelen.
  • Na het stoppen met Efudix crème volgt al direct het herstelproces. Ik moet zeggen dat het herstel verbazingwekkend snel gaat. Na twee weken zag je al weinig schade van wat Efudix te weeg heeft gebracht. Om ontsteking van de huid tegen te gaan heb ik 3x daags Fusidine crème moeten opsmeren op advies van de dermatoloog. Dit was nodig om ontsteking van de huid te voorkomen. Met het opsmeren van Fusidine crème heb ik totaal geen last gehad, sterker nog, ik vond het juist een prettige crème om op te smeren, zacht en verkoelend.
Het effect van de Efudix crème op de huid moet je ervaren als zeer heftig. Het is denk ik zoiets alsof je je huid te lang hebt laten verbranden in de zon, of eigenlijk misschien bizar voor woorden, alsof je radio-actief bestraalt bent op je gezicht.

Zie hier alle frontale gezichtsfoto's in volgorde, waarvan de bovenste foto als laatst genomen foto is.



























7 opmerkingen:

  1. Dank voor de informatie, ik heb het met belangstelling gelezen en bekeken.
    Ik zit zelf vandaag op dag 14 van de Efudix, maar ik hoef maar 1x per dag te smeren en voor 4 weken lang.
    Ik zal blij zijn als dag 28 achter de rug is.
    Groet, Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal, dank je.
    Gelijk een vraag, moet Fucidin gelijktijdig met Efudix?
    Hoor graag van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer nuttig, want je stelt je tijdens de behandeling wel heel wat vragen. Nog 9 dagen te gaan. Met dank en beste groeten. Emiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nu 2 weken aan het smeren op mijn borst. Er gebeurt nog vrij weinig. Wel krijg ik een rode, schrale plek op mijn wang. Kan dit ook een reactie zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een heel gemene crème het jeukt en het brand als de hel
    Ik heb er 4 weken opzitten,zal blij wezen als het weer gewoon is

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen