donderdag 7 augustus 2014

Dag 10

Vandaag is het 7 augustus 2014

Eigenlijk ben ik vandaag begonnen met het schrijven van mijn verhaal over dit onderwerp en om deze te publiceren in Blogger. Dit verhaal dus wat je nu leest. Is wel zo makkelijk en misschien dat anderen hier baat bij hebben.

De huid voelt steeds gevoeliger aan en de werking van de crème wordt steeds zichtbaarder. De plekken worden roder maar ook donkerder. Het branderige gevoel neemt toe, dus maar goed dat ik een hand-ventilatortje bij de hand heb voor extra of tussendoor verkoeling.

De crème opsmeren is geen pretje meer, wel ondervind ik dat als de huid enigszins vochtig is (bijvoorbeeld na het douchen) het insmeren makkelijker gaat. De crème wordt dan beter smeerbaar, maar of dat de werking ten goede komt weet ik niet. Het wassen van m'n gezicht doe ik niet meer met warm water, daarmee is het nu té gevoelig geworden. Lauw of bijna koud water geeft daarom verlichting.

Ik gebruik al een jaar lang Zwitsal baby wasgel voor het wassen van m'n gezicht en dat bevalt me prima. Deze gel is erg mild en dus goed voor een gevoelige huid als de mijne. 

Nat scheren doe ik nu niet meer, dat is vanwege de behandeling erg pijnlijk geworden. Daarom maar voorzichtig met een elektrische scheermachine (die had ik nog van vroeger) en ik scheer me hiermee nu om de dag, dat scheelt alweer een dag rust voor m'n huid. Gelukkig kan ik met mijn scheerapparaat ook nat scheren en druppel dan wat Zwitsal baby wasgel op de scheerkop dat ook weer verlichting geeft. Voor het beetje haar wat ik op mijn hoofd heb :-) gebruik ik tijdens het dagelijks douchen Zwitsal baby shampoo.

Wat mij nu wel opvalt is dat ook andere plekken op m'n gezicht rood worden, daar waar ik de Edufix crème niet heb opgesmeerd. Dat is dan rond de rand van de neusvleugels en in de buurt van mijn mondhoeken. De enige verklaring wat ik hiervoor kan bedenken is dat de crème via de huidcellen enigszins buiten het smeergebied ook zijn werk doet. Bovenop mijn voorhoofd smeer ik de crème eveneens, alleen worden daar vooralsnog geen 'foute' cellen gevonden.

Als ik naar buiten moet voor boodschappen bijvoorbeeld, heb ik vooralsnog niet het gevoel dat ik vreemd wordt aangekeken door anderen. Ik ben brildragend en misschien camoufleert de bril mijn gezichtshuid enigszins wanneer mensen mij aankijken. Wel reageert m'n vriendenkring dat de werking nu duidelijk zichtbaar wordt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten