vrijdag 15 augustus 2014

Dag 18 ~ 02

Dag 18-02
Dag 18 sinds de start van deze behandeling.
Dag 02 van herstellen.

Een behoorlijke verbetering sinds ik eergisteren voor het laatst Efudix crème heb opgesmeerd en sinds gisteren begonnen met het herstel en het opsmeren van de ontsmettende Fusidine crème. Ik voel me dan ook erg opgelucht alhoewel de foto's een vertekend beeld tonen. Dat komt omdat ik met de camera van mijn mobiel de foto's dicht heb genomen en de groothoeklens deze vertekening geeft.
  • De jeuk
    Het meest vervelende van alles, is bijna zo goed als verdwenen. Hier en daar nog wel een kriebel maar ten opzichte van de dagen voorheen is het een hele verbetering.
  • Het branderig gevoel
    Na de jeuk het meest vervelende van alles, is het branderig gevoel ook behoorlijk minder geworden. Heerlijk vind ik het om m'n gezicht met koud water te wassen en zo nu en dan gebruik ik de hand-ventilator voor nog meer verkoeling. Maar duidelijk is wel dat de huid nu minder in brand staat.
  • Gevoeligheid
    De huid is nog best gevoelig. Voelt grof aan vanwege de korstjes en verschilvering. Als ik m'n gezicht met koud water heb gewassen ontstaan er witte blaasjes vooral rond het gebied bij de neusvleugels. Die verdwijnen meestal gauw na het opbrengen van de Fusidine.
  • Opzwelling
    De huid is nog steeds opgezwollen en voelt ook nog steeds strak aan. De zwelling is niet erger geworden maar de huid blijft gevoelig tijdens gezichtstrekkingen.
  • Nachtrust
    Vannacht redelijk goed geslapen, wel een uurtje wakker geweest omdat het gezicht toch ongemakkelijk aanvoelt wanneer ik met de zijkant van m'n gezicht op de kussen lig.
  • Fusidine ontsmettings crème
    Deze crème moet ik 3x daags opsmeren. Het opbrengen gaat makkelijker omdat het opsmeren niet zo is als het stugge Efudix crème. Is wel zo prettig. Wel heb ik het idee dat de huid de crème niet meer zo snel opneemt vanwege de ontstane korstjes. Na het opbrengen van Fusidine voelt de huid enigszins prikkelig aan omdat het toch een beetje bijt op het beschadigde huidoppervlak, maar erg hinderlijk is dat niet. Al gauw na het opbrengen geeft het wel verlichting.
Na ruim 1 dag herstel valt het me op dat sommige plekken al minder rood vertonen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten