maandag 11 augustus 2014

Dag 14

Vandaag is het 11 augustus 2014

Vandaag 2 weken onderweg met de behandeling. Er is niet zo veel verschil t.o.v. 2 dagen geleden. Wel merk ik dat langzamerhand wat korstjes ontstaan op sommige rode plekken en is daar het begin van witte blaasjes, vooral bij mijn rechter neusvleugel.

Gisteren in de vroege avond heb ik me voor het laatst ingesmeerd. Voor het slapen gaan, zo rond de middernacht heb ik m'n gezicht met koud/lauw water afgespoeld en ben toen gaan slapen zonder de crème te hebben opgesmeerd. De reden hiervan is dat ik een keer een goede nachtrust wilde hebben zonder al te veel jeuk. Dat pakte goed uit, maar had in de ochtend wel opeens heel veel last van een droge huid dat ik niet kon wachten om de Efudix crème er weer op te smeren. Ik kreeg een schuldgevoel en als straf kwam de jeuk weer opzetten na het opbrengen van de crème. De jeuk is tot nu toe nog steeds best draagbaar, alleen heb je van die momenten dat je graag op een jeukende plek even kort wilt wrijven of aanstippen met het topje van een vinger. Dat probeer ik dus juist niet te doen en daarom maakt de jeuk het mij zo lastig en wordt het nu steeds onaangenamer.

Na het wassen van m'n gezicht met koud water is zelfs het afdrogen door te deppen met een handdoek niet zo'n prettig gevoel meer. Het wordt allemaal steeds erger en erger. De huid is inmiddels zo gevoelig geworden dat een handdoek aanvoelt als schuurpapier en dat is niet fijn. Onze handdoeken worden met wasverzachter gewassen dus daar licht het niet aan. Gelukkig heb ik een sporthanddoek in de kast kunnen vinden die nog zachter aanvoelt en vanaf nu ook deze zal gaan gebruiken.

Dan heb ik ook het idee dat mijn gezicht nu een beetje aan het opzwellen is. Ik ben brildragend en de onderkant van mijn glazen raken nu de bovenkant van mijn wangen. Nee, mijn bril is niet gezakt o.i.d. De huid is ook veel stijver/strakker geworden waardoor gelaatstrekkingen zoals fronzen of lachen gevoeliger zijn geworden tot wel pijnlijk. Nee, ik heb geen botox laten inspuiten. Mogelijk is het gevolg van de zwellingen een combinatie van een té droge huid?

Vanochtend deze foto's gemaakt, een halfuurtje na het opsmeren van Edufix crème. Ik kijk gelukkig nog niet depressief :-) maar leuk is anders. Ik wist vooraf dat de behandeling m'n gezicht erger zou maken, maar ik houd vast aan mijn doel om hiermee door te gaan voor hopelijk een betere huid!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten